.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اقدامات شهرداري ساری، انتظارات مردم را بيشتر و وظيفه ما را سنگين‌تر كرد
شمال نیوز: عضو هئیت رئیسه شورای شهر ساری گفت: اقدامات خوب شهرداري، انتظارات مردم را بيشتر و وظيفه ما را سنگين‌تر مي‌كند ما برای خدمتگزاري به مردم آمادگي و انگيزه لازم را دارا هستيم و پروژه‌هاي ما یکی پس از دیگری در حال انجام است.
اقدامات شهرداري ساری، انتظارات مردم را بيشتر و وظيفه ما را سنگين‌تر كرد

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری پرويز شعباني عضو هيأت رئيسه شوراي شهر ساري با بيان اينكه شورا از خرد جمعي مي‌آيد، افزود: تفكر خرد جمعي در جامعه اثري مثبت و سازنده دارد كه اين را پس از حضور در شورا بيشتر لمس كردم و اينكه اگر خداي نكرده بين اعضاي شورا ناهماهنگي باشد بهترين افراد شهرهم دور هم جمع شوند براي پيشرفت، سودمند نخواهد بود.

عضو شوراي اسلامي شهر ساري، با اشاره به كميسيون‌هاي مختلف شورا (فرهنگي، حقوقي، مالي، طرح و برنامه، بهداشت و...) تصريح كرد: كميسيون‌ها، برنامه‌هاي شهرداري را بررسي و تجزيه و تحليل مي‌كنند چون اصل اين است كه همه برنامه‌ها را شهرداري به شورا پيشنهاد بدهد. البته خود شورا هم مي‌تواند بعضي طرح‌ها، پيشنهادها و درخواست‌هاي احتمالي سازمان‌ها، نهادهاي اداري را تهيه كند و به شهرداري ارائه دهد تا پس از مطالعه و بررسي، به شورا ارجاع دهد تا بررسي‌ها و تصميمات لازم گرفته شود.

 

شهرداري كارگاهي هست كه در تمام شهر در حال سازندگي است
شعباني، با اشاره به فضاي ايجاد شده و همكاري شورا و شهرداري، بيان كرد: درخشش خوبي در سطح شهر در سازندگي، در ساير بخش‌ها داشتيم و اقدامات خوبي در حال انجام است حتي برخي سازمان‌ها نيز بنا بر محدوديت‌ها و كمبود اعتباراتي كه دارند با مشكلاتي مواجه هستند كه شهرداري براي بهبود اوضاع مردم به آنها كمك مي‌كند. در واقع شهرداري به صورت كارگاهي هست كه در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر در حال سازندگي است و اين حركت خوب، حاصل خلاقيت و توانمندي شهردار جوان است كه با ابتكار و دلسوزي‌هاي خود و با همكاري، همراهي و تعامل شورا اين مهم محقق شد.

 

شهر خوب يافتني نيست ساختني است
وي، با توجه به برنامه‌هاي متنوع شهرداري، متناسب با عيدها، تولدها، شهادت‌ها و مناسبت‌هاي ديگر، يادآور شد: هدف ما اين است در مردم اثر و روحيه‌اي بانشاط و مثبت ايجاد كنيم و اعتقاد ما اين است كه شهر خوب يافتني نيست ساختني است و اين مستلزم همراهي شورا و شهرداري است چون شورا دستگاه نظارتي است و طبق قانون نمي‌تواند در كار اجرايي دخالت كند ولي مي‌تواند جنبه‌هاي نظارت را قوي‌تر كند، در صورت لزوم تذكر دهد، راهنمايي كند، سوال كند، استيضاح كند تا بهبود شرايط شهر محقق شود.

عضو شوراي اسلامي شهر ساري، با اظهار اينكه عملكرد موفق شهرداري نشانه هماهنگي دو طرف است، اذعان كرد: همكاري خوب و مناسب شهردار جوان ساري با شورا مشهود است شورا هم در مواقع مورد نياز حمايت‌ها، تذكرات و ... را انجام مي‌دهد و اين روند، روند مثبت و روبه جلو است كه موجب بهرمندي مردم از اين روند مي‌شود چون مردم نمي‌خواهند شاهد اختلافات عوامل اجرايي باشند و اين فضا موجب شادي و نشاط آنها مي‌شود حتي اميد به زندگي مردم را بالاتر مي‌برد چرا كه در شهري كه پارك مناسب، فضاي كافي و نشاط لازم وجود داشته باشد و آبگرفتگي و معضلات ديگر كاهش يابد مردم نيز راضي خواهند بود.

 

اقدامات خوب شهرداري، انتظارات مردم را بيشتر و وظيفه ما را سنگين‌تر مي‌كند
شعباني، با بيان اينكه اقدامات خوب شهرداري، انتظارات مردم را بيشتر و وظيفه ما را سنگين‌تر مي‌كند، گفت: براي خدمتگزاري به مردم آمادگي و انگيزه لازم را دارا هستيم و پروژه‌هاي ما در حال انجام است و قصد داريم ترافيك‌ها را با احداث ميانگذرها و زيرگذرها روان كنيم و پارك‌هاي مختلفي را در نقاط مختلف داير كنيم و در حال انجام است. زيرگذر ميدان فرح‌آباد (خزر) نيز در حال احداث است چون پل‌هاي ميدان خزر نتوانست از بار ترافيكي آن بكاهد و در واقع آن پل‌ها براي هدايت ترانزيت‌ها و ماشين‌هايي كه از ساري رد مي‌شوند، مناسب هست ولي براي شهروندان ساروي همچنان دسترسي به دريا با مشكلاتي همراه هست كه اميدواريم با احداث اين زيرگذر اين مشكل برطرف شود.

وي، با اظهار اينكه شهرداري براي تسريع كار و حل معضلات مردم، در پروژه‌هايي كه به عهده وزارت راه هست كمك و همراهي مي‌كند، افزود: از ديگر اقدامات ما بحث روگذر بلوار كشاورز، ادامه پارك ملل كه تقريبا در كشور نامي دست‌و پا كرده و مورد استقبال گردشگران و مردم واقع شده است و شهرداري هم پيگير هست كه آن را زودتر انجام دهد اما موانعي هست كه نياز است زمين‌هايي تملك شود كار حقوقي و مالكيت آن حل و رفع معارض شود ضمن اينكه در برنامه ما هست كه با اين كار، رفت و آمد و دسترسي مردم را آسان‌تر كنيم و از بار ترافيكي بلوار كشاورز نيز بكاهيم پروژه‌هاي مختلف ديگري چون - بوستان ولايت - در حال اجراست كه تلاش ما اين است كه به عنوان پروژه خوب و يادگار براي مردم شهرمان باقي بماند.

 

استقبال مردم از سراي تداوم
عضو شوراي شهر ساري، با اشاره به توجه شهرداري به فضاي فرهنگي شهر، تصريح كرد: اعتبارات خوبي را به امر اختصاص داديم در همه سازمان‌ها در حال فعاليت هستيم و حتي به روستاهاي دور هم كمك مي‌كنيم مثلا حدود ۶ سراي تداوم در محلات داريم كه ارتباط بين مردم و شهرداري جهت اگاهي از اصول شهروندي و شناسايي مشكلات و معضلات مردم است كه پس از جمع‌بندي، مشاوره، به نهادهاي مربوطه چون بهزيستي و... هدايت مي‌شوند البته مردم نيز استقبال كردند و كارهاي فرهنگي، بسته‌هاي فرهنگي، بورشور و حتي جرايد را در اختيار افراد مي‌گذاريم تا از لحاظ فرهنگي، آسيب‌هاي اجتماعي، حتي آشنايي با قوانين و مقررات شهروندي به مردم كمك كنيم ما اميدواريم تعداد آن افزايش يابد و بجاهاي ديگر نيز سرايت كند و بتوانيم پاسخگوي نظرات مردم باشيم.

شعباني، اضافه كرد: توجه به هيات‌هاي مذهبي از جمله چاپ كتاب‌هاي ماندگار، برگزاري همايش‌هايي چون همايش ابن‌شهرآشوب از ديگر برنامه‌هاي ماست و با انجام چنين اقداماتي به نظر من توجه مردم به شهرداري بيشتر شد در اقدامات شهرداري سهيم‌اند به راحتي اظهار نظر مي‌كنند راهنمايي مي‌كنند ما هم از پيشنهادات نظرات انتقادات مردم استقبال مي‌كنيم و مترصد اين هستيم كه ورودي‌هاي شهر ساري اِلمان‌هايي را نصب كنيم كه در شان مردم ساري باشد براي مرتب‌كردن ورودي و خروجي شهر برنامه داريم بهتر است افرادي كه وارد ساري مي‌شوند با الماني كه نشان‌دهنده نماد، ابعاد و خصوصيات شهر است آشنا شوند.

 

براي كاهش بيكاري تا آنجا كه توانستيم نيرو جذب كرديم
وي، با اعلام اينكه اعتبارات شهرداري در سال ۹۴ قريب به ۴۰۰ ميليارد تومان بوده است، گفت: در اعتبارات يك سيكل صعودي را هر ساله شاهد هستيم و در تلاشيم اين ميزان را در سال ۹۵ نيز افزايش دهيم.

عضو شوراي شهر ساري، با بيان اينكه قريب ۲ هزار نفر از فرزندان اين شهر در شهرداري مشغول كار هستند، افزود: تقاضاها از طيف‌هاي مختلف مي‌‍‌‌آيد در شهرداري ظرفيت افزايش نيرو وجود ندارد ما به جهت كاهش بيكاري تا آنجا كه توانستيم به جذب نيرو اقدام كرديم تا آينده آنها را تضمين كنيم اين اقدام ما شايد مورد انتقاد برخي افراد باشد اما از اين جهت كه افراد جذب شده، فرزندان اين شهر هستند مورد رضايت است. در شورا بيشترين مراجعات ما بحث بيكاري است چون مهمترين معضل جامعه ما بيكاري است كه منجر به افزايش طلاق، گرايش به مواد مخدر و رواج بزهكاري در جامعه مي‌شود.

در جذب نيروها هم اين گونه نيست كه ما نيروي مازاد جذب كرده باشيم و در شهرداري بيكار باشند همه كساني كه جذب شدند مشغول بكارند حالا شايد در مجموعه‌اي محدوديت جا و مكان داشته باشيم اما وظايف هر كسي تعريف شده است و اين ممكن است براي افراد تازه‌وارد اين شائبه به وجود بيايد كه اين افراد بيكارند و حتي مكان ندارند ولي اينگونه نيست. شهرداري كارهاي گسترده‌اي دارد كه نياز به جوانان اين شهر دارد ما علاوه بر پارك‌ها، پل‌ها و خيابان‌هاي اصلي، براي بهبود اوضاع در كوچه‌هاي فرعي، حتي موارد ديگر رفت و روب، جمع‌آوري زباله و.... فعاليت مي‌كنيم كه نياز به نيروهاي فراوان دارد.

 

شهرداري براي اجاره پارك جنگلي شهيد زارع آماده است
شعباني، درباره آمادگي شهرداري براي اجاره پارك جنگلي شهيد زارع، اظهار كرد: اين پارك براي اداره منابع طبيعي است و آمادگي شورا براي اجاره اين پارك براي سرمايه‌گذاري، توجه، ايجاد امكانات هست چون اين پارك وصل به شهر است در نتيجه ايرادات و اشكالات آن به حساب شهرداري و مديران شهري گذاشته مي‌شود و ما نيز متهم به بي‌توجهي و بي‌مسئوليتي مي‎شويم بنابراين ما اين آمادگي را داريم كه هزينه كنيم تا اين فضا را ايجاد كنيم اين مساله در شورا مصوب شد و در حال حاضر پيگير روال اداري آن هستيم.

وي، درباره جدايي ميان‌دورود از ساري، بيان كرد: اين موضوع قبلا توسط دوستان تصويب و شهرستان شد بهتر است در اين شرايط ما به اين بحث نپردازيم و ورود پيدا نكنيم چون فايده‌اي ندارند و موجب آزردگي خاطر مي‌شود ممكن است به شخصه نظري داشته باشم ولي الان در بحبوحه انتخابات ترجيح مي‌دهم چيزي نگويم.

عضو شوراي شهر ساري، درباره مطرح شدن بحث شهر ساحلي ساري، گفت: اگر محقق شود طرح خوبي است ولي بعضي از تصميمات در اختيارات شورا نيست چون كميسيون ماده ۵ ، كميسيون عالي شهرسازي، طرح تفصيلي و جامع از مواردي است كه با نظرات وزارتخانه انجام مي‌شود ضمن اينكه با آمدن ۲ بخش و بخشداري در جاده دريا، اين طرح از نظر قانوني دچار مشكل مي‌شود نياز است در جلسات شورا و استانداري در بعد از انتخابات پيگير شويم كه اميدواريم منشا خيري براي شهر داشته باشد. البته جلساتي در دوره گذشته شورا و در اين شورا برگزار شده و به هركدام از آقايان وظايفي محول شد كه پيگيري بكنند. نياز است جدي‌تر به آن توجه شود.

 

در بحث ساري‌كارت نياز به فرهنگ‌سازي بيشتر است
نماينده شوراي شهر ساري در سازمان اتوبوسراني با اشاره به مزاياي استفاده از ساري‌كارت، گفت: نياز است پيرامون زيرساخت ساري‌كارت از لحاظ روحي و رواني و تبليغات بيشتر كار شود. در شورا مصوب كرديم كسي با ساري‌كارت كرايه اتوبوس ۲۳۰ تومان محاسبه مي‌شود كه آزاد آن ۳۰۰ تومان است. يكي از برنامه‌ها اين بود وزارت كشور براي ناوگان اتوبوس‌ها خدماتي مي‌دهد و اعتباري به استانداري‌ها مي‌دهد و آنها به شهرداري‌ها براي ناوگان اتوبوسراني مدنظر داشته باشند. چون خدمات دولت بر اساس مارك الكترونيكي است كه نظر ما بر اين است اين را فعال‌تر كنيم. در اصفهان و شهرهاي ديگر زودتر آغاز بكار كردند و به اين فرهنگ عادت نكرديم پس جلوترند و مردم ما همكاري بيشتر كنند و نياز به فرهنگ‌سازي بيشتر است.

وي در مورد استفاده از ساري‌كارت در ناوگان تاكسيراني گفت: متاسفانه تاكنون با تاكسي‌ها نتوانستيم ساري‌كارت را جا بيندازيم يعني براي تاكسي چيزي درنظر نگرفتند.

 

بايد پروژه‌ها سنگين را به شركت‌هاي خوشنام واگذار كرد

پرويز شعباني پيرامون برخي انتقادات كه به مجموعه شهرداري بابت واگذاري پروژه‌ها و مزايده‌ها مطرح است، گفت: پروژه‌هاي شهرداري برابر مقررات از جرايد اعلام مي‌شود يك سري اختيارات همچون ترك تشريفات كه در اختيار شهرداري است. برخي پروژه‌ها سنگين است توان انجام آن براي هر شركتي مقدور نيست و اينكه كارهاي شهرداري نيمه‌كاره بماند خوشايند نيست. پل‌ها و روگذرها و زيرگذرها را كه سنگين است و ماندگاري دارند نمي‌توان به شركت‌هايي كه توان مالي لازم را ندارند واگذار كنيم بلكه به شركت‌هاي اثرگذار و خوش‌نام و داراي سوابق كاري متعدد واگذار مي‌كنيم تا پروژه‌هايي با كيفيت را شاهد باشيم.

شهرداري برنامه‌هاي ريز فراواني دارند كه شايد صدها شركت‌هايي از نقاشي، اِلمان شهري، اجراي آب‌هاي سطحي با شهرداري همكاري مي‌كنند. فضاي كار باز است بوستان ولايت، پل روگذر راهبند، پل زيرگذر ميدان فرح‌آباد، كانال‌ها و پارك‌هايي كه ايجاد مي‌كنيم يكي از كارهاي بزرگ ما روكش آسفالت در كل سطح شهر است. براي آسفالت بلوار كشاورز ۵ ميليارد اعتبار گذاشتيم. پروژه‌هاي ديگري كه در طرح داريم احداث پارك يك هكتاري در ۲۰ متري شهداي محراب در شهرداري است. مصوب شد اجراي پروژه پل كابلي داراب يكي از كارهاي نگين شهرداري و آزادسازي زمين كشاورزي زغال چال هست كه با اعتبار ويژه تا پايان سال زمين‌ها تملك مي‌شود اين پروژه‌اي بزرگ است و در نظر داريم ادامه پارك ملل يك خياباني از كنار ساحل وصل شود به پل كابلي ما كه اگر زيرگذر آن باز شود بخشي از گره ترافيكي ما باز مي‌شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.